El fotoperiodista Jordi Borràs revela els vincles de Societat Civil Catalana amb l’extrema dreta

L’autor de “Desmuntant Societat Civil Catalana”, Jordi Borràs, va explicar els vincles de l’entitat espanyolista amb l’extrema dreta durant la xerrada que es va celebrar el passat divendres 3 de juny al Casal d’Avis de Sant Cebrià. El fotoperiodista va recordar que a la presentació de SCC  el 23 d'abril de 2014 al Teatre Victòria de Barcelona hi assistiren representants de la formació ultraconservadora Vox, encapçalats pel seu secretari general Santiago Abascal i per la coordinadora d'aquesta formació a Barcelona, Ariadna Hernández, assídua en les activitats del neofeixista Casal Tramuntana. També el partit xenòfob (Plataforma per Catalunya (PxC) va enviar-hi cinc dirigents encapçalats per Robert Hernando, el seu secretari general.

El fotoperiodista va revelar que l’ideòleg de l’associació, Josep Ramon Bosch i Codina, va penjar al seu facebook vídeos de propaganda nazi enregistrats amb la seva mateixa veu. Borràs també va remarcar que havia descobert que Bosch era un habitual a l’homenatge franquista que es feia al Coll del Moro (Terra Alta) on els nostàlgics de la dictadura reten tribut a Franco, que utilitzava aquest mirador per dirigir les seves tropes. De fet, el seu pare acollia Blas Piñar, líder de Fuerza Nueva, a casa seva quan visitava Catalunya. L’empresari bagenc va dimitir com a president de SCC el mes de setembre després d’utilitzar un compte anònim en aquesta xarxa social per amenaçar personalitats vinculades a l'independentisme. Més enllà de SCC, Borràs va posar en dubte que l’extrema dreta no tingui presència al Parlament. Després de ressaltar que PxC es va quedar a les portes d’entrar a la cambra catalana, va afirmar que a les eleccions del 27S cap partit feixista es va presentar als comicis en un fet inusual i que Ciutadans va captar bona part d’aquests votants comparant els resultats d’anteriors eleccions.