El Govern evita amb el suport de TxSC debatre una moció contra els acomiadaments a l’ajuntament en una situació inèdita

La moció conjunta presentada per tota l’oposició per reclamar una auditoria externa per fer una radiografia  global de la situació contractual de tot el personal de l’ajuntament i aturar tots els procediments que puguin acabar en acomiadaments no va prosperar per una situació rocambolesca. L’alcaldessa Sònia Scafa va reclamar que es votés la retirada del text de l’ordre del dia sota l’eufemisme de  “deixar-ho sobre la taula” acollint-se a l’article 92 del ROF en interpretar que un expedient (el que estableix aquest article) pot ser també una moció.  El govern va poder aparcar el debat amb el suport de la regidora de Tots per Sant Cebrià (TxSC), Antonia Benítez, que després de signar la moció amb la resta de l’oposició va acceptar inexplicablement retirar-la de la votació.

La CUP lamenta aquesta maniobra del Govern perquè fins ara una moció només es retirava quan tots els partits així ho acordaven com ja va passar durant la modificació del reglament de participació ciutadana en assumptes de les urbanitzacions. I més quan el regidor d’Urbanisme, Javier Mallo, en un ple anterior va convidar l’oposició a presentar una moció per fer una auditoria sobre la situació laboral dels treballadors municipals. La CUP atribueix aquest canvi d’actitud a què el text que es portava a votació establia aturar o no obrir cap procés que pogués acabar en acomiadament fins a realitzar l’auditoria. Tots els partits de l’oposició, excepte TXSC òbviament, que s’ha convertit en el nou aliat “de facto” de l’executiu, han decidit presentar un escrit perquè la secretària faci un dictamen sobre la legalitat de posar a votació  la retirada d’una moció d’un ple i no poder ni tan sols debatre’n el contingut. Durant el debat, la CUP va mostrar la seva disposició a retirar la moció si el govern es comprometia a aturar aquests processos i a no iniciar-ne cap més, però l’executiu no ho va acceptar.