Els veïns de les urbanitzacions tindran tot el poder de decisió en els projectes d'obres

La CUP ha aconseguit sumar tots els partits amb representació a l'ajuntament, amb l'excepció d'ICV, que no es presenta a les properes eleccions, a la Taula Comuna de les Urbanitzacions, que vol acabar amb el sentiment de menysteniment dels diferents governs municipals amb els veïns d'aquestes zones, que tindran l'última paraula a l'hora de decidir si es tiren o no endavant les obres.

Després d’un període de negociacions impulsat per la CUP, CiU, ERC, TxSC i el PSC s'han compromès a respectar el principal punt de la Taula que no és altre que la convocatòria de consultes vinculants entre els veïns i veïnes de les urbanitzacions abans d'iniciar cap obra si una entitat veïnal així ho reclama. L'acord subscrit aquest dissabte a la sala de plens de l'ajuntament compta amb el suport de l'Associació de Parcel·listes de Castellà d’Índies, l’Associació de Veïns de Vistamar i l’Associació de Veïns i Propietaris de Can Domènec. La Taula Comuna de les Urbanitzacions assegura una gestió compartida entre els parcel·listes i l'ajuntament en totes les qüestions que afecten aquestes zones del poble amb la modificació del Reglament del Consell Municipals d’Urbanitzacions vigent fins ara. Una modificació que permetrà la creació de la Comissió Permanent del Consell Municipal de les Urbanitzacions amb representants veïnals i del consistori que treballaran conjuntament. Paral·lelament es crearà un grup en xarxa entre ambdues parts per totes aquelles comunicacions urgents.

La Taula també estableix la participació amb dret a veu i vot de les entitats veïnals en les meses  de contractació i òrgans col·legiats que formalitzin contractacions que afectin a les urbanitzacions sempre que la normativa ho permeti. Per formalitzar aquest compromís transversal, la Taula ratifica que durant el primer semestre de la nova legislatura les candidatures que han signat el document presentaran conjuntament una moció per aprovar els acords adoptats.  La CUP, que ha liderat aquesta iniciativa assumint des del principi que només des de la unitat es poden resoldre els problemes que afecten les urbanitzacions, lamenta que dues associacions veïnals i l'Agrupació de Veïns de Sant Cebrià, vinculada a les urbanitzacions, no s'hagin adherit a la Taula Comuna de les Urbanitzacions impedint que el consens fos general.