La CUP aconsegueix aturar l’acomiadament urgent de l’administrativa del CAP

La CUP ha aconseguit aturar l’acomiadament de l’administrativa que treballa al CAP de Sant Cebrià sol·licitant un informe a la secretària municipal que avali la legalitat de l’amortització i l’acomiadament de la treballadora municipal. El Govern volia portar al ple aquest acomiadament sense presentar cap informe que ho avalés.

Només hi havia una moció signada per l'alcaldessa Sònia Scafa on ella mateixa avalava la legalitat de l'acomiadament amb l'argument que en el seu dia la treballadora no havia superat cap procés de selecció per a la plaça que ocupava i que la Diputació li havia comunicat en una trucada que l’amortització és correcta perquè el personal del CAP ha d’estar contractat per l’Institut Català de la Salut (ICS) i no per l’Ajuntament i que podia ser acomiadada sense necessitat de ser recol·locada.

La CUP considera que no és seriós avalar un acomiadament amb una trucada i un document signat per l’alcaldessa. Atenent aquest conjunt de despropòsits, la CUP va tenir la iniciativa de demanar aquest informe previ a la secretària municipal. La llei obliga a tenir un mínim d'un terç dels càrrecs electes per poder demanar aquest informe previ i la resta de partits s’hi van avenir. La demanda conjunta de l’informe va permetre que el govern  retirés de l’ordre del dia del ple el punt de l’acomiadament atès que la secretària no tenia temps material de fer l'informe. En el document podeu llegir la sol·licitud d’aquest informe.