La CUP arrenca la campanya amb l’objectiu de ser decisiva

La CUP de Sant Cebrià ha arrencat la campanya amb l’objectiu d’augmentar la seva representació i ser decisiu en la configuració del nou govern municipal. Els cupaires, que sempre han estat presents al consistori des que es van presentar per primer cop el 2011, confien augmentar el regidor que tenen actualment per tenir prou força per poder condicionar les polítiques del nou govern. En unes eleccions on es presenten cinc partits, la CUP recorda que les aliances seran claus per determinar el futur de Sant Cebrià.

L’objectiu de la CUP és fer el gir a l’esquerra i avançar cap a l’autodeterminació que ni ERC ni Junts han portat a la pràctica. Així ho va traslladar el cap de llista de la CUP, Javi Agulló, durant el debat que va tenir lloc dissabte i que va obrir la campanya al municipi. A tall d’exemple, l’alcaldable va subratllar que Sant Cebrià és el tercer municipi de la comarca amb més habitatges buits amb un total de 17,3% pisos deshabitats. Així i tot, Agulló va denunciar que s'hagin comprat dos locals però cap pis com a habitatge social. De fet, ha estat la CUP qui ha impulsat en aquest mandat una moció per incrementar l'IBI als pisos buits de grans tenidors amb un 50%, que finalment ha estat del 30% perquè els altres partits no van voler anar més enllà. El resultat d’aquesta inexistent política d’habitatge és que continuen els desnonaments, no hi ha mercat de lloguer i que el jovent que vol emancipar-se és expulsat del nostre poble.

Agulló també va retreure a l’executiu d’ERC i Junts que no es consultés a la ciutadania, tal com s’havien compromès, a consensuar les grans inversions en infraestructures com els 430.000 euros que ha costat la plaça 11 de setembre. “S'ha fet una plaça del poble sense el poble”, va criticar irònicament l’alcaldable. Davant la sequera que pateix tot el país, la CUP també va retreure a l'executiu que la nova instal·lació de jocs d'aigua de la zona esportiva no disposi d'un circuit de reaprofitament de l'aigua, que anirà directament a la claveguera. En aquest sentit, la CUP s'ha compromès a ingressar a l'Associació de Municipis i Entitats per l'aigua pública (AMAP) per treballar conjuntament amb altres municipis, com Sant Pol i Sant Iscle, per recuperar la gestió directa d'un bé essencial com és l'aigua, que Sorea ha mercantilitzat amb un contracte que hipoteca el nostre poble fins al 2037 amb preus abusius i un servei més que deficient.

La inexistent política d’habitatge del govern municipal provoca que continuïn els desnonaments, que no hi hagi mercat de lloguer i que el jovent que vol emancipar-se sigui expulsat del nostre poble