La CUP considera el programa bilingüe de Festa Major un atac al català

En un fet inèdit al nostre municipi i gairebé al conjunt del país, el nou govern municipal ha decidit editar el programa de la Festa Major també en castellà. Una decisió que ni tan sols va adoptar el PP de Badalona quan governava Albiol o el PSC a Pineda de Mar, on sempre es feien íntegrament en català. Davant la sorpresa i la indignació dels veïns i veïnes de Sant Cebrià, la CUP mostra la seva més absoluta disconformitat amb aquesta decisió que situa la llengua pròpia d’aquest país, el català, al mateix nivell que el castellà.

La formació assembleària considera que introduir el castellà és donar per descomptat que les cebrianenques i cebrianencs que tenen el castellà com a llengua materna no entenen el català quan el nivell de desconeixement d'aquesta llengua és irrisori. La CUP atribueix aquesta desafortunada decisió que només busca que fomentar la divisió a la proximitat ideològica del partit que governa, l’Agrupació de Veïns de Sant Cebrià (AVSC), amb les tesis espanyolistes de Ciutadans.

La CUP entén que la inclusió de l’anglès en la salutació de l’alcaldessa al programa de Festa Major no es fa per l’allau de turistes anglesos que venen al nostre poble per aquestes dates, sinó per vendre un cosmopolitisme que com va succeir amb el Tractament Integral de Llengües (TIL) que va promoure el govern del PP a les Illes Balears, només volia acabar amb el model d’immersió lingüística a les aules. La formació independentista reclama que no s’utilitzi la llengua políticament i que se segueixi fomentant el català com la llengua de trobada de totes les persones que viuen als Països Catalans sigui quin sigui el seu origen, el seu idioma matern o la seva condició social.