LA CUP ES PRESENTA REIVINDICANT QUE LA POLÍTICA TORNI AL CARRER

La CUP de Sant Cebrià es va presentar públicament el passat dissabte 31 d'octubre a la sala de plens de l'ajuntament amb la presència dels regidors de la CUP de Mataró i d'Arenys de Munt Xevi Safont-Tia i Josep Manel Ximenis. En un context on la desafecció política no deixa d'augmentar, la CUP vol ser una veritable alternativa política erigint-se en un moviment social on sigui la ciutadania l'única protagonista amb la finalitat que la política torni al carrer. Lluís Perramon, representant de la formació, va explicar que la creació de la CUP obeeix a una demanda social perquè es modifiquin les polítiques que es porten a terme des de l'ajuntament i, sobretot, es tinguin en compte les demandes dels seus habitants. De fet la democràcia participativa serà un dels pilars del projecte per construir un poble més lliure. La CUP, que obrirà una ronda de contactes amb veïns, comerciants i entitats, treballarà per a la dinamització del poble des d'avui mateix amb l'objectiu de fer poble i no de buscar rèdits electorals. Perramon va lamentar l'absència d'un texit associatiu que doni vida a Sant Cebrià i d'iniciatives que fomentin la cohesió social.

Xevi Safont-Tria va fer una anàlisi del context polític actual i va sentenciar que la independència és l'única via per al progrés de Catalunya. A tall d'exemple, el regidor mataroní va parlar del dèficit català i va detallar tots els equipaments que es podrien fer amb els milions d'euros que se'n van a Madrid i no tornen. En l'ambit polític, va reiterar que cap Estatut ens farà lliures i va instar la classe política a "autocentrar-se" per definir un full de ruta per al país.

Josep Manel Ximenis va parlar de la tasca de la CUP a Arenys de Munt i va explicar que amb només un regidor han aconseguit aprovar la majoria de les mocions que han presentat. Més enllà de promoure la primera consulta per la independència, l'edil arenyenc va donar a conèixer algunes de les iniciatives que han pogut tirar endavant.