La CUP fa una crida a exercir la sobirania després del 27-S

El regidor Lluís Perramon va ser l'encarregat de llegir el manifest de la CUP durant la commemoració de la Diada a Sant Cebrià. El text subscrit deixa clar que l'únic camí és el de la ruptura amb l'Estat espanyol després de les eleccions del 27 de setembre. "Després de constatar com l'Estat espanyol no ens deixa cap via per exercir la nostra autodeterminació, només ens queda l'exercici unilateral de la nostra sobirania".

El text remarca que aquest és "un camí que només podem emprendre nosaltres, la gent que hem nascut aquí, però també tota aquella que, d'alguna manera o altra, aquí hi construeix el seu futur: totes nosaltres som el poble català. I no estem soles en aquesta lluita: la nostra és la mateixa lluita que la dels altres pobles del sud d'Europa que, enfront les polítiques d'austeritat i la dictadura del deute de la Unió Europea i la Troica, lluiten per la plena sobirania popular".

En aquest sentit, "aquest procés s'ha de basar en la necessària ruptura democràtica amb el marc jurídic i polític de l'Estat espanyol mitjançant una Declaració Unilateral d'Independència. Aquesta ha de ser la primera acció del nou Parlament de Catalunya". Això només serà possible "amb un govern de ruptura nacional, social i democràtica que impulsi un programa d'emergència social que prioritzi l'aturada dels desnonaments, dels acomiadaments i de les retallades i les privatitzacions per sobre del pagament del deute; així com la gestió pública de tot l'ensenyament, la sanitat, justícia, obra pública i que instauri la Renda Garantida Ciutadana".

La CUP emplaça "al conjunt d'entitats, organitzacions i moviments populars a continuar avançant en la construcció d'una majoria social que permeti l'assoliment del repte col·lectiu de la independència, la defensa de la voluntat popular i la materialització mitjançant un procés constituent de caràcter popular que posi les bases de la nova República Catalana".