La CUP insta a secundar la vaga general

La CUP de Sant Cebrià de Vallalta fa una crida a la ciutadania a secundar la vaga general contra la reforma laboral que ha aprovat el govern espanyol. La formació municipalista considera que cal sortir al carrer per aconseguir que l'executiu rectifiqui i evitar així una nova retallada dels drets laborals i socials. En el marc de la festa major, la CUP va penjar una pancarta amb el lema Pels drets socials, 29S Vaga General, a l'avinguda Maresme durant la baixada d'andròmines i posteriorment a la sortida del poble.

La CUP comparteix amb les organitzacions sindicals que hi ha causes suficients per oposar-se a una reforma laboral que abarateix l'acomiadament, deixa les condicions laborals a mercè de l'empresari, perpetua la precarietat de la feina del jovent o  redueix de manera subtil les pensions. Adverteix que es tracta d'una retallada de la despesa pública que abaixa els salaris al sector públic i congela les pensions amb una pujada dels impostos que afecten més a qui menys té.

Per la CUP, però, aquesta no ha de ser una jornada aïllada, tal i com propugnen els grans sindicats espanyols. Segons la formació, després del dia 29 de setembre les mobilitzacions haurien de seguir fins que el govern espanyol rectifiqui les seves mesures. En aquest sentit, la formació recorda les rectificacions forçades per anteriors vagues generals a l'Estat espanyol, com la del 14 de desembre de 1988 (retirant el “Plan de empleo juvenil”), la del 28 de maig del 1992 (retirant el projecte de Llei de Vaga), o la del 20 de juny de 2002 (retirant bona part de la reforma de les prestacions d'atur). En conseqüència, la CUP fa una crida a participar en les mobilitzacions que convoquin aquells que no fan de la vaga un acte per complir l'expedient: els sindicats nacionals i de classe i els altres sindicats alternatius.