La CUP s’absté en la votació del cartipàs municipal

Està d'acord que es redueixi un 11% el cost global de l’equip de govern però no veu bé que s’incrementin les retribucions dels plens

La CUP ha decidit abstenir-se en la votació del cartipàs municipal perquè valora de manera positiva que s’hagi reduit un 11% el cost global de l’equip de govern però no veu bé que s’incrementin les retribucions dels plens. La formació assembleària sempre ha defensat una disminució dels sous dels regidors, tant a l’anterior legislatura com a l’actual, i davant la negativa de l’executiu actual i de la resta de grups de l’oposició a fer-la efectiva, s’ha decantat per l’abstenció. De fet, si el cost de l’equip de govern és inferior a la legislatura anterior es deu únicament a què ara són cinc regidors en lloc dels sis d’abans perquè cobraran un 8% més de mitjana.

Aquest augment ve motivat per la dedicacció parcial d’un 80% d’un segon regidor de govern, sense tenir en compte el cost de la seguretat social. Aquest regidor tindrà la mateixa base imposable que l’alcaldessa quan la CUP entén que hauria de tenir com a mínim un 85% de la base imposable del que cobra l’alcaldessa tal i com recomana l’Associació Catalana de Municipis i més quan no exerceix de tinent alcalde.

La CUP també mostra la seva disconformitat amb la proposta del govern de pujar els plens ordinaris de 116 euros a 170 perquè això implicarà gairebé 3.000 euros més cada any. Un increment que veu totalment innecessari i que només respon a la voluntat del govern d’engreixar les retribucions dels altres tres membres de l’executiu que no estan alliberats. Una crítica que els dos representants de la formació van fer visible al darrer ple de l’estiu sense que cap altre partit hi donés suport avalant d’aquesta forma l’augment.

Amb una previsió de dos plens extraordinaris anuals, l’augument de la partida global de les regidores i regidors pot estar al voltant d’uns 800 euros per any. La CUP, a més, remarca el perill que si algun grup acaba entrant a governar l’equilibri pressupostari es trencarà perquè el mateix govern ja ha advertit que si això passés no rebaixaria sous ni retribucions.

Com a aspectes positius, la CUP celebra que s’hagin eliminat les reunions deliberants que portava a terme el quadripartit els darrers quatre anys i que van suposar un encariment dels costos municipals perquè se’n feien més que a l’anterior legislatura amb l’agreujant que no hi havia cap funcionari que donés fe de la seva realització. També veu amb bons ulls que les juntes de portaveus no tinguin cap cost, però considera que les retribucions dels plens extraordinaris són encara massa elevades malgrat que s’hagin rebaixat a 90 euros, una xifra inferior als plens ordinaris.

El partit independentista sí que dóna suport a què abans de cada ple se celebri una comissió informativa amb un representant de cada grup que cobrarà 50 euros per sessió. Aquestes comissions, regulades pel ROM (Reglament d’Ordenament Municipal), són essencials, a parer de la CUP,  i més amb un govern que es troba en minoria.

La CUP ha decidit abstenir-se en la votació del cartipàs municipal perquè valora de manera positiva que s’hagi reduit un 11% el cost global de l’equip de govern però no veu bé que s’incrementin les retribucions dels plens. La formació assembleària sempre ha defensat una disminució dels sous dels regidors, tant a l’anterior legislatura com a l’actual, i davant la negativa de l’executiu actual i de la resta de grups de l’oposició a fer-la efectiva, s’ha decantat per l’abstenció.De fet, si el cost de l’equip de govern és inferior a la legislatura anterior es deu únicament a què ara són cinc regidors en lloc dels sis d’abans perquè cobraran un 8% més de mitjana.