Partits i entitats deixen sola l’alcaldessa en l’ofrena de la Diada

Tots els partits de l’oposició i bona part del teixit associatiu del poble van deixar sola l’alcaldessa, Sonia Scafa, en els actes commemoratius de la Diada Nacional de Catalunya perquè unilateralment va decidir no consensuar com es desenvoluparia en un cas sense precedents al nostre municipi. Davant la seva manca de voluntat d’estructurar la jornada de l’Onze de Setembre amb cap reunió prèvia, formacions i entitats van avançar una hora l’ofrena floral per mostrar el seu descontentament amb la manera d’actuar de l’alcaldessa, que només va aplegar una desena de persones durant el seu parlament oferint una imatge institució lamentable. Quan l’alcaldessa va arribar, partits, entitats i els ciutadans que s’havien aplegat per fer l’ofrena floral van marxar per fer evident el seu malestar cantant la cançó de La Trinca, «Passi-ho bé!», que ja es va entonar per acomiadar la Guàrdia Civil l’1-O.

Prèviament, l’ANC va llegir un poema de Miquel Martí i Pol per reivindicar la figura del poeta osonenc i deixar clar que el canvi del nom del carrer que porta el seu nom per el d’1-O del 2017, paralitzat incomprensiblement per l’alcaldessa vulnerant un acord del ple, només obeeix a la voluntat de recordar la repressió policial i la resistència dels veïns i veïnes que defensaven l’escola. Acte seguit, partits i entitats van fer la tradicional ofrena floral i van llegir el seu manifest. La regidora de la CUP, Montse Figuerola, va ser l’encarregada de llegir el manifest de la formació independentista per la Diada que insta a abandonar el processisme i que recorda que ara per ara "el Parlament és una institució buida de contingut, sotmesa als articles 155 i 135 de la Constitució espanyola". Després de lamentar que "ni la Mesa del Parlament, ni el Govern, estan disposats a plantar cara ni a ser veritablement útils no només per exercir l’autodeterminació, sinó de recuperar drets socials per a les classes populars d’aquest país", la CUP advoca per iniciar «una ofensiva popular als carrers per recuperar drets perquè "sense dret a l’habitatge i dret al treball no hi ha autodeterminació i, sense autodeterminació, les treballadores no podrem decidir el seu futur, ni com organitzar col·lectivament la nostra vida social i econòmica".

Quan l’alcaldessa va arribar, partits, entitats i els ciutadans que s’havien aplegat per fer l’ofrena floral van marxar per fer evident el seu malestar cantant la cançó de La Trinca, "Passi-ho bé!"