Sant Cebrià, a la cua en transparència a la comarca

Amb l’entrada en vigor el 2014 de la Llei de Transparència la informació que ofereix l’Ajuntament no ha millorat, segons el segell Infoparticipa del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB. Al contrari, ha passat d’un compliment del 66,88 % el 2015 a un 26,92% el 2016 sent el municipi número 27è dels trenta de la comarca del Maresme, només per davant d’Òrrius, Santa Susanna i Sant Iscle. La CUP recorda que la nova llei obliga els ens locals a garantir la transparència de la informació pública i els responsables polítics i tècnics de les administracions tenen el deure de proporcionar-la. 

El 26 de novembre  de l’any passat es va aprovar una moció on explícitament es validaven aquests compromisos i es garantia la  publicació dels costos que tenen per les arques públiques de l’Ajuntament els serveis subcontractats, tant els contractes administratius de serveis com els de subministraments independentment de la seva figura jurídica o del procediment d’adjudicació. La CUP  lamenta que el Govern desatengui un dels objectius que es va marcar en aquest mandat.

Amb un Ajuntament que no prioritza la transparència, “avancem cap un poble més desinformat i, per tant, desmobilitzat”, afirma el regidor anticapitalista Lluís Perramon. Per aquest motiu, la CUP reclama a l’equip de govern que compleixi amb la màxima celeritat amb la Llei de Transparència i engegui tots els mecanismes necessaris per no amagar cap tipus d’informació als habitants de Sant Cebrià. No debades, la informació és un dret fonamental per a la participació ciutadana i el bon funcionament de la democràcia. “Només amb una ciutadania informada serem capaços d’organitzar-nos, debatre i participar en els assumptes públics”, afirma Perramon.

El compliment dels indicadors de transparència garantiria accedir a informació bàsica per a poder avaluar com gestionen els representants polítics els recursos col·lectius, intervenir en el debat públic i decidir amb criteris ben fonamentats, amb una informació alimentada per fonts transparents i de qualitat. La CUP també recrimina a l’Ajuntament que amb la contractació d’un tècnic de comunicació hagin baixat els nivells de transparència. El grup municipal considera que “la comunicació institucional hauria d’estar al servei de tots els ciutadans i no ser una eina de propaganda política del Govern”.