Cap partit recolza la proposta de la CUP perquè no s'apliqui la reforma laboral als treballadors de l'ajuntament

Amb l'abstenció de CiU i ERC i el vot en contra del PSC, ICV i TxSC, la CUP es va quedar sola en el darrer ple defensant que no s'apliqui la reforma laboral als treballadors municipals. La formació municipalista no entén el rebuig a la moció dels partits que es reivindiquen d'esquerres, que han votat en contra de la reforma a la resta d'ajuntaments del país, i ho atribueix al suport dels representants dels treballadors municipals a la iniciativa de la CUP o a la incomoditat d'una moció que comprometia al govern municipal a no aplicar les parts més lesives de la reforma. En qualsevol cas, la CUP critica que ICV presentés una moció genèrica contra la reforma laboral, que no implicava cap responsabilitat, i en refusés una que portava a la pràctica aquest rebuig. Paral·lelament, l'ajuntament va donar a conèixer que es gastarà deu mil euros per comprar uns torns que serviran per controlar els horaris dels treballadors, una despesa que la CUP no comparteix.

També ICV, juntament amb el PSC, van votar en contra d'una moció perquè el nostre ajuntament ingressi l’IRPF dels seus treballadors i treballadores en la major brevetat possible a
l’Agència Tributària Catalana. El text, però, va ser aprovat gràcies al suport de CiU i ERC. La CUP sí que va aconseguir aprovar per unanimitat la proposta d’Estratègia Residu Zero, que advoca per una gestió sostenible dels residus. En aquesta moció l’ajuntament també es compromet a aplicar la política de les 3 erres, reduir, reciclar i reutilitzar en els seves tasques diàries.