El govern municipal rebutja el transport col·lectiu per a joves que proposa la CUP

El govern municipal d’ERC i JxCat van rebutjar en el darrer ple la proposta de la CUP de posar en marxa un servei de taxi diürn i nocturn col·lectiu per als joves subvencionat en part per l’ajuntament perquè es puguin desplaçar fins a Sant Pol o d’altres pobles de la comarca a un preu assequible. Ambdós partits van justificar el seu rebuig a la iniciativa que s’hauria de vehicular amb el taxista municipal amb l’argument que tota la vida els pares han portat i recollit els seus fills i que no existeix la necessitat d’oferir aquest servei.

El regidor de la CUP, Dani Trinidad, va destacar que amb aquest transport col·lectiu els joves de 16 a 29 anys gaudirien d’uns horaris que no s’ajusten als que presta el bus regular facilitant així la seva mobilitat després de subratllar que tots els pobles de la costa del mitjà i alt Maresme tenen l’avantatge de gaudir d’un bus nocturn durant tot l’any i que en d’altres municipis de l’interior com Alella, Palafolls, Santa Susanna, Teià, Tiana, Tordera o Vilassar de Dalt també s’habilita un bus nocturn els caps de setmana.

La proposta de la CUP, que compta amb el vist-i-plau del taxista, va rebre el suport del PSC i també de l’AVSC perquè la moció també incorpora la possibilitat d’ampliar aquest servei a la resta de la població, com demanava aquesta formació que no volia que s’adrecés únicament als joves. Mentre que Sant Cebrià Suma es va abstenir, ERC i JxCat van rebutjar una proposta que busca evitar que els joves hagin de pujar a la nit per la carretera amb els perills que comporta i alhora trencar la dependència dels pares amb la mobilitat dels seus fills.

Amb la voluntat que la moció prosperés, Trinidad va obrir la porta a debatre-la més endavant un cop passi la crisi sanitària, però el govern ho va refusar i es va limitar a dir que estudiarien la possibilitat d’habilitar un autobús nocturn quan és inviable econòmicament pel cost que té. Tampoc van oferir alternatives d’oci per als joves els caps de setmana, com l’obertura d’un ateneu com reclama la CUP, tenint present que a dia d’avui encara no disposen de cap espai d’aquest tipus.

En relació amb els ajuts municipals per fer front a la pandèmia, la CUP es va abstenir en la reestructuració dels pressupostos per destinar més recursos a la crisi perquè considera que les partides són insuficients i perquè encara no estan fetes les bases que han de regular qui i quan rebrà els ajuts econòmics. Després de mostrar el seu malestar per la decisió del govern de no convocar una comissió amb tots els partits per consensuar mesures, la CUP va denunciar que s’hagin fixat barems ni terminis per sol·licitar aquests ajuts. Una manca de previsió que contrasta amb el treball coordinat que han fet bona part dels ajuntaments, on la gent ja està reclamant ajuts després que s’hagin establert els criteris per rebre’ls.

En aquest sentit, la CUP va retreure al govern que al web municipal hi apareguin els ajuts que atorga la Generalitat i l’Estat i que en l’enllaç dels ajuts municipals només aparegui el pla de xoc que ha impulsat on no apareix cap retribució. Una pla de xoc amb cent mesures, una quarantena de les quals no tenen res a veure amb el coronavirus i d’altres ja són d’obligat compliment per l’estat d’alarma, que no resol els problemes econòmics i socials que ja pateix molta gent.

De fet, la CUP va proposar que en la moció del govern per defensar els ERTO’s s’inclogués un apartat per facilitar una línia de crèdit directe perquè la gent que encara no ha cobrat aquest ajut el rebi, però el govern es va negar a incorporar aquest punt que ja s’està aplicant, per exemple, a Mataró, per no deixar ningú enrere davant l’emergència social. Davant la negativa dels dos socis de govern a incorporar aquesta mesura, la CUP es va abstenir.

D’altra banda, la CUP també va mostrar el seu malestar per prorrogar durant cinc anys més l’externalització del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), a Sesmar, que és propietat un 80% de l’empresa Sehrs. Una externalització que se suma a la que ja es va fer amb la recollida de la brossa, que el Consell Comarcal del Maresme també va cedir a Resmar, una empresa que pertany a Ferrovial, vinculada al cas del 3% de CDC.

Amb la voluntat que la moció prosperés, els cupaires van obrir la porta a debatre-la més endavant un cop passi la crisi sanitària, però el govern ho va refusar