El govern revoca una moció per millorar la recollida de deixalles aprovada fa un mes

L'ajuntament de Sant Cebrià ha tombat per primer cop en democràcia una moció que va ser aprovada just un mes abans. Aquesta moció, promoguda per l'entitat Salvem la Vall Salvem el Poble i que va ser presentada per la CUP perquè les associacions encara no ho poden fer, instava el consistori a establir un sistema de recollida d'andròmines més eficent que l'actual.

El sistema consistia a què la ciutadania requerís el servei a l'ajuntament i que aquest establís un circuit per passar a recollir les andròmines porta per porta per evitar, com passa en l'actualitat, que les deixalles s'amunteguin dies i dies al costat dels contenidors. El nou sistema proposat té un cost sensiblement inferior que l'anterior i garanteix la conservació dels nostre entron natural.

La CUP denuncia que un més després de la seva aprovació, gràcies al suport de la CUP i CiU, el vot en contra del PSC, ERC i ICV, i l'abstenció de Tots per Sant Cebrià, l'equip de govern ha decidit unilateralment 'congelar' l'aplicació sense nova data instant la població a denunciar els possibles infractors. La formació municipalista considera de molt poca qualitat democràtica no acatar un acord del ple que beneficiaria tant la població com l'entorn, però encara troba més inverossímil que l'alternativa sigui la denúncia convertint els ciutadans en garants de l'ordre.El govern també va fer saber que en casos justificats si que recolliria les andròmines, però la CUP ha mostrat el seu desacord perquè pot generar greuges comparatius.