El ple aprova una moció de la CUP en solidaritat amb l'ANC

Davant la campanya orquestrada pels mitjans de comunicació per il·legalitzar l'ANC, la CUP ha presentat una moció en solidaritat amb l'entitat, així com amb tots els moviments socials i polítics que treballen per garantir la celebració de la consulta el proper 9 de novembre. La moció és la resposta a l'editorial del diari El País en què titllava l'associació de colpista promovent d'aquesta manera que sigui il·legalitzada per la fiscalia o el Tribunal Suprem.

El text, que rebutja les actituds amenaçadores i criminalitzadores que busquen evitar que els habitants de Catalunya puguin decidir lliurement el seu futur, reclama que les institucions espanyoles respectin la llibertat d’expressió. La moció ha estat aprovada amb el suport de tots els partits, excepte del PSC, que s'ha abstingut posant de manifest que segueix les consignes de l'aparell del partit, que s'ha desmarcat del procés sobiranista alineant-se amb PP i C's.