El PSC i Sant Cebrià Suma no secunden la immersió lingüística a l'escola

Davant l'ofensiva de la justícia espanyola per carregar-se el model d'immersió lingüística a l'escola, malgrat que només una trentena de famílies ho han demanat a tot el país, la CUP va presentar una moció aquest dijous per rebutjar la imposició d'un 25% de castellà a totes les aules que va prosperar amb el vot a favor de tots els partits, excepte del PSC i de Sant Cebrià Suma, la formació que lidera l'exalcaldessa Sonia Scafa, que es van abstenir.

La moció subratlla que "la immersió lingüística ha demostrat que pot ser un model de cohesió social eficaç" i que "ha aconseguit amb cert èxit establir el català com a llengua vehicular a les escoles, apresa per tot l’alumnat de tots els orígens". D’aquesta manera, el text ressalta que "la llengua ha actuat com a element cohesionador i anivellador social, en la mesura que ha contribuït a reduir les diferències de l’alumnat per raó de classe i origen".

"I és per aquest èxit", afegeix la moció, que el sistema educatiu català és "un motiu d’atac constant", tot i quedar demostrat que "la immersió lingüística avui no s’està duent a terme en tots els entorns educatius,amb la connivència de qui governem les administracions públiques". El text subscrit acorda "rebutjar qualsevol atac al model d’immersió lingüística i acompanyar la defensa de l’escola en català com a eina clau per a la cohesió social i la igualtat d’oportunitats", així com "transmetre aquest suport als centres educatius del municipi".

Davant el retrocés en l'ús social del català, especialment entre els infants i els adolescents, la moció també estableix promoure, de forma conjunta amb les entitats per la llengua, un pacte municipal per a l’ús de la nostra llengua, en el qual s’hi impliquin persones i entitats dels àmbits cultural, social o econòmic impulsant accions de foment del català. Alhora, el text estipula que l'Ajuntament s'adhereixi al Consorci per a la Normalització Lingüística facilitant que tota la ciutadania tingui informació i accés garantit als diferents cursos que ofereix i crear un Reglament d’ús de la llengua catalana al consistori perquè s'acreditar el coneixement de català en el cas de les convocatòries de llocs de treball.

El text ressalta que "la llengua ha actuat com a element cohesionador i anivellador social, en la mesura que ha contribuït a reduir les diferències de l’alumnat per raó de classe i origen"