El suport a la independència, catorze punts per sobre de la mitjana a Sant Cebrià

Sis de cada deu habitants de Sant Cebrià han votat a favor de la independència en unes eleccions històriques on la participació s’ha enfilat fins al 76,09%. El 62, 29% dels cebrianencs i cebrianenques han recolzat les dues candidatures plenament sobiranistes amb un 52, 52% de suports a Junts pel Sí i un 9, 77% a la CUP. La formació assembleària es converteix en la tercera força amb 178 vots només per darrera de Ciudadanos, que n’obté 246, i de la coalició entre CiU i ERC, que en suma 957.

Uns resultats que situen Sant Cebrià catorze punts per sobre de la mitjana catalana pel que fa al suport a la independència, que amb un 48% es queda a només dos punts del 50% dels vots totals, sense comptar els votants sobiranistes que van votar altres partits. El nucli local de la CUP qualifica els resultats al municipi d’històrics i confia que el nou govern, que no té una posició definida davant del procés, sigui sensible a la majoria independentista del poble. En aquest sentit, la formació lamenta que l’executiu retirés l’estelada que onejava al centre del poble a petició d’una carta genèrica que la Junta Electoral Central va enviar a tots els ajuntaments quan la resta de pobles veïns van fer cas omís al requeriment.