Els joves i el medi ambient, prioritats per a la CUP

Donar resposta a les demandes dels joves, el col·lectiu més desatès del poble. Aquest és un dels compromisos de la CUP en els propers quatre anys. També la preservació del nostre entorn, assetjat per diferents projectes urbanístics els darrers anys amb l'oposició sempre rotunda de la nostra formació.

JOVENTUT

Elaborar un Pla local de Joventut amb la participació dels joves en el disseny, les comissions de seguiment i l’avaluació.

Aprovació dels reglaments dels usos dels equipaments juvenils municipals.

Esperonar la creació de grups de joves que portin a terme activitats al poble de manera autogestionada.

Barraques joves a la Festa Major.

Establir un conveni amb el servei de taxis per facilitar transport els caps de setmana a Sant Pol, des d’on es pot agafar el tren.

Transport públic mancomunat relacionat amb les festes majors dels municipis de l’Alt Maresme.

Enfortir l’Esplai La Maduixa com a únic espai infantil i juvenil del poble oferint-li un nou espai.

MEDI AMBIENT I TERRITORI

Recuperar l’estudi d’ampliació de la zona de pre-parc del Montnegre-Corredor per impulsar la recuperació de zones vulnerables com és la Riera de la Vallalta com a corredor ecològic.

Aconseguir l’execució de la via verda que va abanderar la CUP per connectar els tres pobles de la Vallalta.

Moratòria urbanística a l’entorn del parc natural per evitar projectes que puguin malmetre el territori.

Recuperació de zones forestals o terrenys de cultiu abandonats mitjançant la protecció de nous parcs agraris o forestals de forma supramunicipals.

Crear llocs de treball amb la neteja forestal amb programes ocupacionals i de formació.

Incentivar el pasturatge per a la neteja forestal i impulsar la creació d’una escola de pastors al Maresme.

Fiscalitzar serveis externalitzats com el de la brossa per estudiar la seva recuperació.

Augmentar les bonificacions per ús de la Deixalleria.

Apostar per un sistema híbrid del porta a porta al nucli urbà i el sistema tradicional a les urbanitzacions ampliant les zones de recollida.

Creació d’un app municipal com a canal àgil per fer arribar queixes i suggerències de la població pel que fa a la brossa.

Declarar Sant Cebrià municipi lliure de bosses de plàstic i fomentar l’ús de material reutilitzable.

Promoure energies netes i renovables amb el compromís de l’ajuntament a treballar amb companyies d’energia verda.

Instal·lar punt de recàrrega per a vehicles elèctrics al pàrking de Can Martri. La càrrega serà gratuïta i limitada a 2 hores, amb controlador horari, i atraurà viatgers al poble.

Creació d'una zona d'horts públics en terrenys municipals.

Estabilitzar les colònies de gats i dignificar-les. Promoure programes de sensibilització i coneixement de la fauna i flora de l’entorn.