ERC i Junts s’oposen a l’adhesió de Sant Cebrià a l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Aigua Pública

El govern municipal va rebutjar adherir-se a l’Associació de Municipis i Entitats per a l’Aigua Pública (AMAP). La CUP, que sempre ha defensat la municipalització de l’aigua, va presentar una moció a finals de desembre per entrar a formar part d’aquesta entitat per iniciar els tràmits per revertir la privatització d’aquest bé públic. Només l’AVSC va secundar el text perquè Sant Cebrià Suma (SC+) i el PSC es van abstenir.

Tant ERC com Junts van justificar el seu vot en contra perquè volen esperar a veure les conclusions de l’auditoria que s’està fent sobre el servei de l’aigua. En qualsevol cas, l’esborrany de l’auditoria, que es va presentar l’agost de l’any passat, ja defensa la gestió pública i apunta a mancomunar el servei com l’opció més favorable. La CUP troba incongruent el vot contrari dels republicans quan al seu programa electoral va incloure per primer cop la proposta de municipalitzar l’aigua.

En el text que es va portar a votació, la CUP va recordar que en l'auditoria que es va fer a proposta seva el 2014 per l'encariment desorbitat dels rebuts de l’aigua ja es van detectar certes irregularitats en el contracte, que es va signar el 2012 sense passar pel ple i amb una durada de 25 anys. Sant Pol, que té contractat el servei amb Sorea fins al 2036, com Sant Cebrià, ja ha fet el pas de sumar-se a l’AMAP, com també Sant Iscle, per assessorar-se dels passos a seguir per municipalitzar l’aigua.

La CUP va subratllar en la moció que la gestió pública de l’aigua permet "mecanismes de control social que garanteixen la transparència, la informació, la rendició de comptes i la participació ciutadana efectiva". En aquest sentit, va destacar que l’adhesió només té un cost d’uns 200 euros anuals, el mateix que formar part de les viles florides, i que l’entitat facilita les eines per recuperar aquest servei essencial que s’ha anat privatitzant.

L’esborrany de l’auditoria, que es va presentar l’agost de l’any passat, ja defensa la gestió pública i apunta a mancomunar el servei com l’opció més favorable