La CUP aconsegueix que les entitats no hagin de pagar per utilitzar els equipaments municipals de Sant Cebrià

Després de denunciar al ple de novembre la incoherència de demanar la participació de les entitats i alhora imposar una nova taxa per utilitzar els equipaments municipals, el govern ha fet enrera i ha acceptat la demanda de la CUP i d'altres associacions que denunciaven que aquesta mesura posava més pals a les rodes a l'hora de construir un poble viu i participatiu.La formació municipalista agraeix que el quadripartit hagi retirat aquesta taxa discriminatòria restituint la gratuïtat del casal d'avis, el punt jove i la sala de plens per a les entitats del poble.

Paral.lelament, la CUP també ha aconseguitl'aprovació d'importants rebaixes fiscals per vehicles poc contaminants (híbrits i elèctrics) i d'una bonificació  d'un 90% per aquells habitatges amb sistemes d'aprofitament d'energies renovables. Pel que fa a l'establiment d'una penalització fiscal pels habitatges desocupats amb caràcter permanent, com reclama la CUP, el govern s'ha compromès a treballar durant el proper any per aprovar un reglament que reguli aquest tipus d'habitages. La CUP adverteix que serà persistent en aquesta demanda.

La CUP no secunda els pressupostos

La CUP denuncia que quan va presentar la moció per uns pressupostos participatius es referia a establir un  sistema reglat (reglament) perquè les entitats i la ciutadania de Sant Cebrià participessin activament en l'elaboració dels pressupostos. Els pressupostos d'enguany han estat informatius més que participatius, per la qual cosa la CUP ha decidit votar-hi en contra. La formació municipalista espera que l'any vinent  ja estigui enllestit el reglament perquè la moció que la CUP va presentar i va ser aprovada sigui efectiva en tots els seus termes.

Més enllà de la seva concepció, la CUP considera que que són uns pressupostos continuïstes respecte l'anterior govern que no introdueix cap novetat important.En el capítol d'ingressos, el nou govern continua apostant per una política punitiva amb les multes d'aparcament com a emblema en un poble on no hi ha una densitat de cotxes que així ho exigeixi. Cal tenir en compte que ha estat la partida que més ha pujat el 2011 amb un pressupost inicial d'ingressos de 5.690 euros i que acabarà l'any amb uns ingressos de 10.018 euros, pràcticament el doble del pressupostat. El proper any calculen que els ingressos giraran al voltant dels 8.000 euros.