La CUP, contra les retallades de la Generalitat a l'escola bressol

La CUP va portar al ple una moció contra les retallades de la Generalitat a les escoles bressol que va ser aprovada. La formació municipalista va voler mostrar el seu malestar davant la decisió del govern català de disminuir un 11% les subvencions a les escoles bressol. No és de rebut, a parer de la CUP, que els ajuntaments que assumeixen serveis que hauria de prestar la Generalitat perquè els consistoris no estan obligats a tenir escola bressol ara es vegin condicionats a una nova rebaixa pressupostària i amb caràcter retroactiu. La decisió de la Generalitat, a més, incompleix l'acord entre el departament d'Educació i les entitats municipalistes que van acordar el 2005 una subvenció de 1.800 per alumne i curs en pobles com Sant Cebrià.

També va rebre el vist-i-plau una moció de la CUP per iniciar els tràmits per posar en marxa uns pressupostos participatius on no sigui el govern qui decideixi unilaterlament en què cal invertir els diners que recapta. L'acord contempla l'aprovació d'un reglament municipal que reguli els mecanismes de participació en l'elaboració dels pressupostos participatius.

La CUP lamenta que Salvem la Vall no pugués presentar una moció per millorar la recollida de residus perquè el nou govern segueix sense modificar el reglament perquè les entitats puguin fer sentir la seva veu als plens i que hagués de ser el regidor d'aquesta formació, Lluís Perramon, qui ho fes. La moció, però, va ser aprovada i l'equip de govern s'ha compromès a recollir andròmines o trastos de grans dimensions porta a porta per fer una recollida més eficient dels residus facilitant el transport als habitants de Sant Cebrià.