La CUP critica el cost del sopar de Nadal i reclama que s’acabi amb les polítiques clientelars

La CUP lamenta que hi hagi pràctiques que no canviïn tot i els canvis de govern. La formació independentista critica que se segueixi finançant amb diners públics el sopar de Nadal i considera que la manera d’agrair la feina dels treballadors municipals és millorar les seves condicions laborals complint els acords i no pas a través d'un àpat que va costar 30 euros més IVA per persona.

Els cupaires subratllen que aquesta mena d’actes ens traslladen a la política clientelar dels antics governs convergents i que s’haurien d’abolir per una qüestió d’ètica i més davant la situació de vulnerabilitat que viuen moltes famílies del nostre poble. Tot i que òbviament els 1.500 que va costar el sopar no repercuteixen de manera rellevant en el pressupost, el partit assembleari opina que hauria estat un gest per part del govern modificar el format del sopar. Un gest que no s’ha produït i que va provocar que el regidor de la CUP, Daniel Trinidad, com ja havien fet abans els representants del partit, desistís d’assistir-hi.

La CUP advoca per buscar fórmules imaginatives com celebrar un pica-pica autogestionat o obsequiar amb un detall als treballadors per la seva dedicació i compromís amb el poble, però en cap cas realitzar una despesa d’aquestes característiques que bona part dels habitants no veu lògica tenint present que els regidors tampoc paguen de la seva butxaca el sopar i que la majoria dels ajuntaments ja fa temps que no el celebren.

La CUP tampoc veu apropiat que el sopar tingués lloc a l’Hacienda després que l’Audiència de Barcelona ratifiqués a principis del 2015 la sentència emesa l'abril del 2013 que condemnava l’exalcalde Jaume Borrell a setze anys d'inhabilitació per a càrrec públic, i altres regidors de CiU com Teresa Llongarriu, Josep Missé i Pedro Vegas pels delictes de prevaricació urbanística i de prevaricació continuada per haver concedit permís d'activitat al restaurant, que ocupava uns terrenys rústics i no urbanitzables.