La CUP denuncia que l’equip de govern l’exclogui de la moció per un IBI just

Tot i que la CUP va ser el grup que va registrar dimecres la moció de la Plataforma Ciutadana per un IBI Just per debatre en el ple del proper 28 de novembre, l’equip municipal ha decidit presentar el text com un acord de govern excloent la formació assembleària. La CUP lamenta que se la vulgui excloure de la iniciativa i que no ho hagi comunicat ni tan sols a la plataforma.  En aquest sentit, la formació independentista reclama que l’equip de govern garanteixi, com a mínim, que la moció sigui presentada conjuntament pels grups que composen l’equip de govern i la CUP, que ha donat suport jurídic i logístic a la plataforma. Una petició que la mateixa plataforma ja ha fet arribar per escrit a l’ajuntament, exigint alhora que al web municipal es rectifiqui el text i s’anunciï que la moció serà presentada conjuntament pels grups que finalment hi donaran suport. Alhora, la CUP torna a reclamar, com ha fet des de la seva entrada al consistori, que les entitats puguin presentar mocions a l’ajuntament i defensar-les directament sense intermediaris.

Malgrat que els quatre grups que configuren el govern s’excusen en què el Ministeri d’Hisenda manifesta que les noves ponències de valor cadastral no es faran com a mínim fins el 2016 i que no es pot fer res, la CUP està treballant les al·legacions a les noves ordenances perquè es tinguin en compte els ingressos familiars a l’hora de liquidar les contribucions municipals. La formació defensarà aquest paquet de mesures en el proper ple amb l’objectiu de rebaixar la pressió fiscal tenint present que ara per ara s’està pagant un IBI que no s’ajusta a la realitat socioeconòmica actual perquè els valors són del 2004 en plena bombolla immobiliària.