La CUP engega la campanya 'Independència per canviar-ho tot' amb una xerrada sobre sobirania alimentària

La CUP de Sant Cebrià va celebrar aquest dissabte una xerrada que sota el títol, 'Sobirania alimentària, un dret oblidat' va aprofundir sobre la necessitat de decidir quines polítiques agràries i agrícoles volem en cas d'independència. L'acte, organitzat conjuntament amb Arran i la COS i que engega la campanya 'Independència per canviar-ho tot' al nostre poble, va comptar amb la presència de petits productors que van poder explicar els projectes que han posat en marxa i es va concloure amb un col·loqui i un petit tast de productes ecològics i de proximitat.

Miquel Riera, de l'Horta Pla de Munt, Jordi Cervantes, d'Ecopollastres, Vicenç Ridorsa, d'El Banyonet, Francesc i Nani Moré van ser els encarregats d'exposar les iniciatives locals que han anat implantant els darrers temps amb l'objectiu d'oferir directament al consumidor sense passar per les grans cadenes de distribució aliments saludables, lliures de transgènics, que respectin el nostre entorn. La sobirania alimentària és el dret dels pobles a determinar les polítiques agrícoles i alimentàries que els afecten: a tenir dret i accés a la terra, als recursos naturals, a poder alimentar-se de forma sana i saludable amb aliments lliures de transgènics, a protegir i a regular la producció i el comerç agrícola interior amb l'objectiu d'aconseguir un desenvolupament sostenible i garantir la preservació del territori.