La CUP es compromet a treballar per municipalitzar l'aigua

Treballar amb l'objectiu de municipalitzar el servei d’aigua. Aquest compromís, que forma part de l'ADN de la CUP, s'intentarà fer realitat en els propers quatre anys. Després de reclamar auditories, de presentar mocions, que s’han aprovat, per fiscalitzar l’empresa SOREA i liderar la campanya “No és de rebut”, la CUP es compromet a posar tots els esforços en denunciar les irregularitats ja detectades en una auditoria prèvia amb l’objectiu de recuperar el servei pel poble i reduir la factura a mig termini. En aquest sentit, la CUP lamenta que el quatripartit de fa vuit anys (PSC, ICV, ERC i TxSC) signessin un acord de 25 anys amb Sorea que hipoteca un dret bàsic que s'ha convertit en una mercaderia.

No tancar cap servei municipal sense tenir preparada una alternativa perquè no es tornin a produir casos com el del SMALP (servei pedagògic) l’Hivernacle o el Punt Jove, que han estat tancats durant mesos fruit de la improvisació del govern.

En les licitacions prioritzar les contractacions de cooperatives i empreses d’economia social atenent que és el sistema més just dins el marc de competència establert.

L’Ajuntament contractarà energia 100% renovable a través de certificats d’origen. Estudiar la possibilitat de canviar de companyia comercialitzadora. Valorar l’opció d’adherir-se a l’acord marc de l’ACM.

Potenciar la implantació d’operadors de telefonia i internet alternatius (xarxa güifi.net), mitjançant la cessió d’espais municipals per ubicar antenes.