La CUP planteja bonificacions per reduir l’IBI

Davant la impossibilitat de rebaixar el coeficient fiscal perquè el PP ho impedeix, la CUP ha trobat una escletxa per fer reduir l’import de l’IBI a les famílies amb menys ingressos, que es veuen afectades per una valors fora de la realitats socioeconòmica actual perquè es corresponen a valors del 2004, en plena bombolla immobiliària. La  formació assembleària proposa tot un seguit de bonificacions que facin reduir el cost de l’impost més car de tots els que es paguen. Les bonificacions que planteja van en funció dels ingressos de cada família. En aquest sentit, la CUP discrepa de la voluntat del govern municipal de reduir un 50% de l’IBI a les famílies nombroses independentment dels seus ingressos o dels valors cadastrals dels seus habitatges. També reclama equiparar les bonificacions de les famílies nombroses a les monoparentals, que a dia d’avui encara no es beneficien de cap ajut.

Per a la resta de la població, la CUP advoca per bonificacions que es mouen al voltant del 15 i el 30% depenent dels ingressos familiars.  A tall d’exemple, una família de quatre persones amb uns ingressos de 21.000 euros -aproximadament amb uns ingressos bruts mensuals de 1.500  euros- tindria una bonificació d'un 30%. Les famílies de quatre membres amb uns ingressos de 35.000 euros anuals – que suposen uns ingressos bruts al mes, si fa no fa,  de 2.500  euros- es beneficiarien d’un descompte del 15%. Aquest sistema de bonificacions ja s’està aplicant a Vilanova i la Geltrú i, per tant, existeix un precedent que l’hi dóna validesa jurídica. Una altra de les mesures que defensa la CUP es fraccionar l’IBI en quatre rebuts en lloc dels tres d’ara com reclama la Plataforma per un IBI Just.

La CUP ha presentat  aquesta bateria de propostes en període d’al·legacions on aquest dijous 19 de desembre es debatrà al ple extraordinari. Al ple, la formació reiterarà la necessitat d’establir un recàrrec del 50% de la quota líquida pels immobles d’ús residencial que es trobin desocupats amb caràcter permanent. També defensarà una nova ordenança per fer pagar als bancs una taxa per tenir caixers a la via pública, tal i com ja s’està fent en infinitat de poblacions inclosa Barcelona, i demanarà que les comunitats de veïns no hagin de pagar per reunir-se al casal d’avis atenent que no són entitats amb ànim de lucre.