La CUP presenta al·legacions contra la pujada de la taxa de la brossa i esperona la ciutadania a fer-ho individualment

La CUP ha decidit presentar al·legacions contra la pujada de la taxa d’escombraries que ha decretat unilateralment el govern municipal sense consensuar-ho amb la resta de forces del consistori. La formació independentista fonamenta les seves al·legacions per diferents motius. El primer de tots és que ara no és el moment d’incrementar la pressió fiscal a la ciutadania en plena crisi social i econòmica fruit de la pandèmia en una mesura que afecta a tota la població i que no fa distincions en funció de la situació en què es troba cada família.

El segon motiu de pes que posa sobre la taula la CUP és que no hi ha hagut cap fiscalització documentada sobre la gestió realitzada per Resmar, l’empresa que realitza aquest servei. El partit anticapitalista subratlla que el conveni estableix la creació d’una comissió de seguiment amb reunions periòdiques que ni l’actual govern ni l’anterior han recollit en cap acta. En aquest sentit, els cupaires denuncien que la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic estipula que no aixecar acta de la comissió de seguiment com a òrgan col·legiat incompleix l’article 18 d’aquesta llei.

La CUP convida a trobar fórmules que millorin la gestió del servei com el porta a porta, que ha permès reduir despeses i fer una reciclatge eficient en tots els municipis on es porta a terme com per exemple a Sant Pol, o bonificar amb un major percentatge que l’actual, que és d’un 20% i s’ha mantingut igual, les persones que fan ús de la deixalleria, en lloc d’apostar per un augment de la taxa que no fa altra cosa que castigar les butxaques dels consumidors. Si l’Ajuntament dóna per bons els números de l’empresa, que quantifica l’increment de les despeses en 17.991,85 euros, la formació assembleària defensa que els tregui de partides derivades de publicitat o de l’estalvi que suposa tenir tancat el casal d’avis per les restriccions imposades per la Generalitat fruit del coronavirus. Amb un pressupost de 4.780.029,76 euros, la CUP considera que aquesta xifra, que representa un 0,37 % del pressupost municipal, és assumible pel consistori.

La CUP, que va ser l’única formació que es va oposar a l’externalització de la recollida d’escombraries i que continua reivindicant que aquest servei com el de l’aigua sigui de gestió municipal, insta els habitants del poble a presentar al·legacions contra aquest increment de la taxa per mostrar la seva disconformitat amb la mesura adoptada pel govern. Així, la CUP adjunta un model d’al·legació per presentar al consistori i ressalta que el dimarts 22 de desembre és el darrer dia que es pot fer.

La CUP adjunta un model d’al·legació per presentar al consistori i ressalta que dimarts és el darrer dia que es pot fer