La CUP rebutja els pressupostos per manca d'accent social i participació

La formació municipalista ha refusat els pressupostos perquè no implicaran cap canvi significatiu en polítiques socials i perquè s’han fet sense obrir un procés participatiu que facilités que els veïns i veïnes poguessin fer arribar les seves demandes d’inversions. L’argument del govern que no hi havia diners per iniciar un procés participatiu no té cap fonament per a la CUP, que qüestiona que només s’hagin reunit amb les associacions de veïns de les urbanitzacions. Aquests comptes s'han aprovat gràcies a l'abstenció de nou de la regidora de Tots per Sant Cebrià (TXSC), Antonia Benítez, que ha permès a l'equip de govern que els vots en contra de la resta de partits no els tombessin per majoria simple.

La formació també critica dels pressupostos presentats que s’hagi aprovat una partida de 240.420 euros per a l’enllumenat de les urbanitzacions de Can Palau i Vistamar sense que això hagi estat consensuat pel Consell Municipal de Participació Ciutadana per a Assumptes de les Urbanitzacions, com sempre ha defensat la CUP sent ratificat per la resta de forces. L’Ajuntament avançarà el pagament però després seran els veïns els que pagaran el 90% de les obres pel sistema de les contribucions especials.

L’executiu argumenta que per poder recepcionar les urbanitzacions –que estiguin enllestides i que siguin competència de l’Ajuntament- la llei obliga a fer l’enllumenat, però la CUP considera que la crisi es manté i que no tothom ho podrà assumir. També ho veu discriminatori per a Castellà d’Índies que no s’hi podrà acollir perquè no són possibles les contribucions especials en aquesta urbanització, curiosament la que menys suport va donar al partit que governa, l’Agrupació de Veïns de Sant Cebrià (AVSC).

La militància de la CUP tampoc veu amb bons ulls l’eliminació del Servei Municipal d'Atenció Psicopedagògica i Logopèdica (SMAP) sense oferir una alternativa que atengui la població infantil que presenta alguna necessitat educativa especial i/o específica. El govern ha decidit carregar-se aquest servei que actualment atén a deu infants del poble sense tenir lligada una alternativa per al proper curs. La CUP proposava renegociar el conveni amb Sant Pol, que és qui abandera el projecte, per fiscalitzar el servei i fins i tot reformular les seves prestacions, però el govern advoca per externalitzar el servei per no haver de dedicar cap partida, una opció que la CUP veu inviable.

En aquesta mateixa línia, el partit independentista va votar que no perquè no existeix el compromís per part del govern de fer més externalitzacions. De fet, el Govern s’està plantejant l’externalització de la recollida de residus per part de l’empresa RESMAR, participada majoritàriament per Ferrovial, implicada en el Cas Palau.