La CUP reclama més transparència i austeritat durant el ple extraordinari

Transparència i austeritat. Aquests són els dos pilars que va defensar la CUP durant la celebració del ple extraordinari celebrat aquesta setmana. En aquest sentit, el regidor de la formació, Lluís Perramon, va questionar que el nou govern delegui a favor de la Junta de Govern Local totes aquelles competències que la legislació actual permet. Perramon va mostrar l'oposició del partit perquè “va just en la línia contrària a la transparència i la participació que l’acord de govern deia que s’avançaria”. L'edil va qualificar d'especialment greu”que es deleguin les operacions de crèdit i l’aprovació de projectes d’obres, temes prou importants per ser discutits i aprovats pel Ple municipal.

Pel que fa a l'austeritat, la CUP celebra que l'alcalde s'hagi rebaixat el sou tal i com va prometre i destaca el compromís del nou govern de publicar els sous dels grups municipals i regidors en un lloc visible del web, tal i com la CUP va proposar en el Ple de Constitució de l’Ajuntament. Amb tot, Perramon va remarcar que “no veiem coherent que es rebaixi les retribucions dels partits i es mantingui aquelles que van directament els regidors”. També va advertir que “entenem que hi ha un règim excessiu de reunions” en al·lusió a què cada setmana se celebri la Junta de Govern Local. Perramon va recordar que “ciutats de l'àrea metropolitana amb més de 60.000 habitants es reuneixen cada dues setmanes” i va assenyalar que no és massa coherent celebrar un ple cada dos mesos i que la junta de govern es reuneixi cada setmana, amb el cost econòmic que això implica per a la població”.

En al·lusió a la proposta d’acord presentada per l’equip de govern en què textualment deia que  “tots el membres de la corporació es fan responsables solidaris del resultats de la gestió del tresorer”, el regidor de la CUP va mostrar el seu total desacord en què es demani aquesta pretesa solidaritat als tots els grups, inclosos els de l’oposició. Perramon va recalcar que si l’equip de govern vol ser solidari amb el seu tresorer no hi ha res a dir, però en qualsevol cas no pot implicar l’oposició després de recordar que membres de l’actual equip de govern, quan formaven part de l’oposició a l’anterior legislatura, es van expressar en el mateix sentit en una proposta de l’equip de govern de CIU i ERC.