La CUP reclama pacificar el trànsit a l'Avinguda Maresme

La CUP de Sant Cebrià aprofitarà el ple d'aquest vespre per reclamar que s'instal·li alguna mesura que faci alentir la marxa dels vehicles que circulen per aquesta via davant l'augment de la sinistralitat els darrers mesos. Durant el primer semestre d’aquest any i coincidint amb les obres realitzades a l’Avinguda Maresme, el nombre d’accidents ha augmentat de manera considerable. Segons dades facilitades per la policia municipal, aquests sis primers mesos de l’any s’han produit cinc accidents, dos dels quals amb ferits. Més enllà de l’índex de sinistralitat, el perill d’aquesta avinguda és latent perquè actua com a carretera amb un volum de trànsit elevat i els vehicles circulen a molta velocitat i més des de les darreres reformes.

La CUP deixa clar que segueix apostant per desviar el trànsit pel pla de l’Andreu, però mentre això no sigui possible és urgent aplicar mesures per pacificar el trànsit si no volem lamentar alguna desgràcia en els propers mesos. En aquest sentit, la formació municipalista advoca per instal·lar mesures correctores com un semàfor amb  cèl·lula detectora de velocitat o bandes de ciment amb una superfície prou ample per fer reduir la velocitat sense causar danys als vehicles i molèsties sonores al veïnat.

El Grup Municipal de la CUP aposta perquè l’ajuntament insti la Diputació de Barcelona, que és qui té la titularitat d’aquesta via, a sufragar les despeses que comportarà la instal·lació d’aquests sistemes per reduir la velocitat. En el cas que la Diputació no atengui aquesta demanda, la formació demanarà a l’ajuntament que sol·liciti fer-se càrrec de la titularitat de l'avinguda.