La CUP subscriu el manifest per una nova cultura del territori de Salvem La Vallalta i denuncia la hipocresia d’algunes candidatures que l’han signat

La defensa del territori forma part de l’ADN de la CUP, que defensa un projecte de futur basat en la sostenibilitat i la preservació del nostre entorn. Fruit d’aquest compromís, la CUP ha subscrit el manifest de la plataforma Salvem La Vallalta. El text remarca la necessitat de "definir i aplicar polítiques destinades a la protecció, la gestió i ordenació del paisatge de la Vallalta i la col·laboració dels tres ajuntaments de la Vallalta per promoure la integració i connexió de les tres viles amb la Via Blava", així com "integrar el paisatge i i els valors de l’energia sostenible en les polítiques d'ordenació territorial i urbanística com també en qualsevol altres polítiques que puguin tenir un impacte directe o indirecte sobre el paisatge i medi natural de la Vallalta".

El manifest també advoca per "prendre mesures per incrementar la sensibilització de la societat civil, les organitzacions privades i les autoritats públiques respecte dels valors paisatgístics i el seu paper en el futur de la Vallalta" i "elaborar una disciplina urbanística que comprometi qualsevol projecte d’obra o rehabilitació d’edificis i posar en valor el respecte i harmonització a l’arquitectura tradicional de la zona".

Finalment el text reclama "donar suport a micro-empreses de la Vallalta que protegeixin i promoguin els objectius expressats en el Manifest 2019 de Salvem La Vallalta" i "preparar la Carta del paisatge de la Vallalta per començar a construir el nostre futur tenint cura del nostre paisatge". Bona part d’aquestes mesures la CUP ja les incorpora al seu programa electoral amb altres propostes, com el pasturatge, com una eina més de prevenció de possibles incendis.

El suport de la CUP a aquest manifest no fa altra cosa que prosseguir la tasca en defensa del territori que ha portat a terme la formació des que va entrar al consistori i que s’ha materalitzat en diferents iniciatives. En aquest mandat, la CUP ha instat el govern municipal a deixar d’utilitzar el glifosat com a herbicida pels seus efectes nocius presentant mocions i promovent xerrades informatives amb experts en aquest àmbit. Abans d'entrar a l'ajuntament, els militants de la CUP també van participar en la caminada popular que va organitzar la plataforma contra un altre parc temàtic a les zones de Can Mates i Can Matet, que incloïa pistes d’esquí cobertes, de motocross i d’atletisme, un centre de convencions, un gran hotel, bungalows, un centre comercial amb multicinemes. Tot plegat, com es venia des de l'ajuntament, integrat a la natura.

En aquest darrer mandat, la CUP va ser l’únic partit que va oposar-se al parc temàtic de dinosaures, un macroprojecte que hipotecava de per vida el nostre entorn que no tenia cap arrelament al territori i que es volia gestar amb informacions tergiversades de l’equip del govern i de l’empresa promotora, que van mentir quan asseguraven tenir el suport de l’Institut Català de Paleontologia. La resta de partits van signar un document de bones intencions mostrant la seva predisposició a negociar quan el projecte encara no estava ni definit. La CUP també ha defensat des de la seva creació la Via Verda per unir els tres pobles de La Vallalta, un projecte que més tard bona part de les candidatures s’han fet seu.

La CUP no vol desaprofitar l’ocasió per denunciar la hipocresia d’alguna candidatura com és el cas de la que presideix l’alcaldessa, que mentre diu que assumeix com a seu el “Manifest per una nova cultura del territori” porta a terme un projecte de 400.000 euros al voltant del camp de futbol que malmetrà el bosc del darrera, sense buscar cap consens amb entitats i partits, a excepció de la cap de llista de Tots per Sant Cebrià, Antonia Benítez. Un projecte que suposarà la desaparició de tot l’entorn verd al voltant de l’escola bressol amb la construcció d’un aparcament davant del pati, cosa que, de retruc, afectarà negativament a la mainada pel soroll i els fums amb el perill afegit d’augmentar la circulació de vehicles.