La Gerència Cadastral dóna la raó a la Plataforma Per un IBI Just

La Gerència Cadastral de Barcelona ha acceptat fer una revisió parcial del cadastre revisant aquells casos que siguin susceptibles de greuges comparatius o amb errades per discrepàncies. Una revisió que és fruit de la mobilització de la ciutadania de Sant Cebrià, que es va constituir en la Plataforma per un IBI Just recollint més de 1.200 signatures. I és que el  govern municipal s’havia negat reiteradament a demanar formalment la revisió de l’IBI a la Gerència Cadastral de Barcelona amb l'argument que aquest organisme no ho acceptaria, malgrat pagar uns valors que es corresponien al 2004, en plena bombolla immobiliària.

Amb l’assessorament i suport de la CUP, la plataforma va instar l’ajuntament a demanar formalment la revisió cadastral tenint present que ja feia deu anys de la darrera i que, per tant, es podia i que els valors actuals havien variat de resultes de la crisi. Amb la voluntat de fer posicionar l’ajuntament, la plataforma va presentar una moció per mitjà de la CUP per reclamar que el govern sol·licités aquesta revisió. En una maniobra matussera, l'equip de govern va presentar una moció paral·lela idèntica a la de la plataforma. Els veïns van exigir  que es respectés la seva moció, però el govern s’hi va negar votant en contra de  la moció de la plataforma i a favor de la seva.  Tot i apropiar-se de la iniciativa, la CUP va donar suport al text dels quatre partits de l’executiu per demostrar el seu desig de consensuar un posicionament comú.

Durant el darrer ple, el regidor de la CUP, Lluís Perramon, va demanar informació al respecte i el govern va comunicar que aquella setmana es reunirien amb la Gerència Cadastral. Una trobada que ha servit  per confirmar que  la revisió cadastral era possible perquè ja feia  deu anys de la darrera revisió, avalant el que ja va dir la CUP i la Plataforma i remarcant únicament que modificarà totalment la ponència de valors quan s’aprovi el POUM a finals d’any. La CUP felicita la plataforma per la tasca que ha portat a terme aquests darrers mesos perquè sense la seva mobilització aquesta injusta situació es mantindria per la manca de voluntat política de demanar la revisió cadastral. En aquest sentit, la formació insta els veïns a reclamar la revisió i recorda que el termini per fer la sol·licitud s’acaba el proper 21 de juny.