Notícies de Sant Cebrià

El dinar tindrà lloc a les dues del migdia amb un menú per adults, que consta de calçots, botifarra amb mongetes, pa amb tomaquet, beguda, gelat i cafè que costa 10 euros si es compra el tiquet de manera anticipada o 13 euros el mateix dia. El menú infantil inclourà botifarra, pa amb tomàquet, beguda i gelat  i el tiquet val 5 euros si s’adquireix anticipadament i 7 el dia 12. Els tiquets anticipats es podran comprar fins el dissabte 11 de març´al Forn de Ca l’Andreu i al supermercat Dia.

Al darrer ple, celebrat el 26 de gener, Mallo va afirmar que l’empresa faria un escrit de resposta al comunicat de la CUP conjuntament amb l’ICP (com es pot sentir a l’àudio adjunt). El regidor, que arriba fins i tot a negar que Moyà sigui el director de l’ICP, afirma que Jurapark i l’ICP tenen un conveni signat i reitera que la resposta serà conjunta.

Concretament la petjada estaria relacionada amb un titanosaure (rèptil tità), un dels grups més comuns a finals del Cretaci i que representen el darrer esglaó evolutiu del grup abans de la seva extinció. Que visquessin en ramats ha esperonat l’equip d’arqueòlegs a seguir buscant més petjades per la zona. Donada la rellevància del descobriment, comparable al jaciment de Fumanya però a petita escala, la CUP medita avalar el projecte sempre i quan l'Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont, la institució de referència al nostre país, validi que la petjada és d’un titanosaure.

Aquest projecte ocuparia una superfície de 25 hectàrees -un camp de futbol no fa ni una hectàrea- malmetent de forma irreversible el nostre entorn natural, el patrimoni més preuat de Sant Cebrià. El fort impacte mediambiental que tindria aquest parc es posa de manifest amb la previsió de persones que segons els seus càlculs el visitarien (entre 250.000 i 400.000 anuals) i que obligarien a construir una variant per facilitar l’accés dels turistes i un gran aparcament per a autocars.

Desenes de nens i nenes van fer cagar el tió, que els va obsequiar amb unes xocolatines en agraïment a la seva solidaritat. Els productes que es van recollir es van portar el mateix dia a les dependències de serveis socials de l'ajuntament, que aquesta setmana farà el repartiment abans que comencin les festes de Nadal.

La CUP ha decidit canviar d’emplaçament i enlloc de fer-ho al carrer Esplanada com feia tradicionalment aprofitant el mercat setmanal dels dissabtes traslladar aquesta iniciativa solidària al casc antic perquè diumenge s’hi han programat tot un seguit d’actes per recaptar fons per a La Marató de TV3.  Els productes que es recullin es portaran a serveis socials de l'ajuntament perquè en faci el repartiment abans que comencin les festes de Nadal. La CUP demana la col·laboració de la gent del poble per donar un cop de mà a aquelles persones que es troben en risc d'exclusió social.

El contracte signat amb Sorea és, a parer seu, si més curiós perquè “s’està pagant un préstec a la companyia d’antics deutes que encareix el cost del servei”.

La CUP lamenta aquesta maniobra del Govern perquè fins ara una moció només es retirava quan tots els partits així ho acordaven com ja va passar durant la modificació del reglament de participació ciutadana en assumptes de les urbanitzacions. I més quan el regidor d’Urbanisme, Javier Mallo, en un ple anterior va convidar l’oposició a presentar una moció per fer una auditoria sobre la situació laboral dels treballadors municipals.

Pàgines