Notícies de Sant Cebrià

La CUP sol·licita aquest espai el passat 4 de maig i el consistori dóna com alternativa el casal d’avis, però en l’horari que aquests el fan servir i la formació independentista es nega a interrompre la seva activitat per poder fer l’assemblea i sol·licita de nou la

La formació lamenta que l’alcaldessa Sonia Scafa, que no es va presentar en tot el dia a l’escola i que no la va visitar fins que les formacions independentistes van convocar una trobada al centre amb diputats del Parlament, no hagi ofert suport legal a l’escola per tirar endavant la denúncia tenint present que el departament d’Ensenyament no ho pot fer per l’aplicació de l’article 155 de la Constitució.

Els tres partits republicans amb representació al consistori hem establert sinèrgies de cooperació especialment des de la repressió policial de l'1-O a Sant Cebrià.  Com a segona força amb més representació al consistori i cap de l’oposició, hem encetat converses, juntament amb el PDECat i ERC, amb els 4 regidors de l’AVSC (Agrupació de Veïns de Sant Cebrià) per estudiar la millor fórmula per reconduir aquesta lamentable situació.

Segons informen les famílies presents a la reunió, l’alcaldessa va culpar de la situació actual el fins ara regidor d’educació, Daniel Lienas, a qui ha tret les seves atribucions, i va arribar a dir que desconeixia la problemàtica existent tot i que la direcció de l’escola l’ha informat de la situació des del primer moment sense obtenir cap mena de resposta.

La jornada s'iniciarà a les 11 del matí amb bitlles catalanes perquè menuts i grans puguin gaudir d'aquest joc que mica en mica es va recuperant. Acte seguit tindrà lloc un taller de bombolles gegants, que es torna a repetir després de l'èxit de l'any passat.  El dinar arribarà a les dues del migdia amb el menú tradicional de calçots, pa amb tomàquet i botifarra amb beguda inclosa i gelat de postres i cafè per només 12 euros. Pels infants, el menú costarà només cinc euros i constarà de botifarra, pa amb tomàquet, beguda i gelat.

El segon col·loqui es farà el dissabte 3 de febrer i el gran protagonista serà en Guillem Fuster, portaveu de Poble Lliure, una de les organitzacions que sustenten la CUP, que parlarà sobre com construir la República Catalana i la reunificació dels Països Catalans. La darrera conferència tindrà lloc el dissabte 17 de febrer en què les companyes de Can Jaumetó, espai alliberat de Vilassar de Dalt, defensaran l’autogestió i l’ocupació com a mètodes d’empoderament popular.

Després de reconèixer l’actitud cívica i valenta del nostre poble que va resistir durant hores i que permetre que altres municipis veïns puguessin votar amb normalitat, el text aprovat obliga l’Ajuntament a portar a terme les accions penals pertinents contra els responsables tècnics i polítics de l’operatiu al nostre municipi.

Les critiques se centren sobretot en l’alcaldessa Sònia Scafa, que ha relegat treballadores a àrees menys de responsabilitat i n’ha fet escarni, que qüestiona la tasca que fa bona part del personal o exigeix el control unipersonal sobre totes les àrees amb despotisme.  Curiosament, la reunió no la va convocar l’alcaldessa, que no hi veia cap necessitat, sinó membres del seu Govern  que volen capgirar les males relacions que tenen amb les treballadores i traballadors.

Pàgines